Genzyme är ett företag som arbetar med att utveckla nya behandlingar inom sällsynta genteiska sjukdomar. I samband med att deras forskning utvidgades till att även innefatta multipel skleros (MS) ville företaget göra sig känt bland MS-läkare.

Eftersom vi enligt regelverket inte kunde tala om de nya behandlingarna som Genzyme arbetade med, så handlade det mer om att hinta om det fördelar behandlingarna skulle kunna medföra. Men utan att säga det rätt ut. Vårt manér reflekterade det tekniska och nytänkande med företaget (datachippet) tillsammans med de fläckar som MS-skov lämnar på en röntgenplåt. De flesta nya behandlingar handlar bara om effekt och bryr sig väldigt lite om hur patienten upplever behandlingen. Genzymes nya behandlingar skulle däremot underlätta för just patienten och vi valde därför att prata om rationell och emotionell forskning.

Koncept: Elly Jonason & Marika Tångstedt, Copywriter: Elly Jonason, Art Director: Marika Tångstedt
Relevans 2012